



A,
ad kontekst,
adleader,
adwords,
afiliacja,
B,
blog,
C,
chat,
cpc,
D,
duplicate content,
E,
e-commerce,
forum,
google,
google adwords,
google analytics,
komunikacja,
pozycjonowanie,
reklama internetowa,
seo,
sieć reklamowa,
stat24,
stat4u,
statystyki,
tradedoubler,
urlop,
webusability,
wyszukiwarka,
eCPM - Efektywny CPM
20/11, 17:51
eCPM (ang. effective Cost Per Mille) jest to wskaźnik służący do porównania dochodów w różnych kanałach i programach reklamowych. Efektywny CPM pokazuje szacunkowe zarobki z wybranego kanału reklamowego w przeliczeniu na 1000 wyświetleń reklamy.
Szacunkowa wartość (eCPM) jest obliczana wg wzoru - zarobki z reklamy podzielone przez liczbę wyświetleń, a następnie pomnożone przez 1000. Dla przykładu:
zarobki = 0,22 PLN
wyświetlenia = 148
wtedy eCPM = (0,22 PLN/148)*1000 = 1,49 PLN
zarobki = 312 PLN
wyświetlenia = 19 880
wtedy eCPM = (312 PLN/19880)*1000 = 15,69 PLN

Brak komentarzy.
Może czas dodać swój?
Może czas dodać swój?











